Träning, skada, skolios

Skit också, har haft så ont i i benet och foten nu i över en vecka. Tror jag har överansträngt mig och varje gång jag hoppar eller dansar så gör det pisseont efteråt. Så det blir vila denna veckan och hoppas att det går över!
 
Tänker fokusera på styrka denna veckan istället. Har kört ben och rumpa nu två ggr och det känns riktigt nice!
Brukar inte gilla gymmet, blir så uttråkad men med variation kanske jag lyckas hålla motivationen uppe.
Körde ett riktigt hårt och svettigt ben- pass igår. Tror det var all ilska och frustration i mig som jag tog ut över träningen och verkligen gav allt! Kroppen klarar av mer än vad man tror, bara man lägger till känslan man har så är man helt plötsligt tio gånger starkare än vad man tror!
 
Blir armar och ryggen idag. Jag har ju skolios och jag vill verkligen försöka stärka min rygg och kanske ett hopp om att lite av ryggraden skulle gå tillbaka om det finns mirakel. Har sett en del resultat av just styrketräning då musklerna i ryggen, i samband med att det blir större och starkare "trycker" tillbaka ryggraden till sin plats. Men det krävs riktigt hård träning och disciplin och jag vet inte riktigt om jag har den.
Men ska verkligen försöka. Har inte direkta problem med skolios mer än ryggont om jag inte rör på mig. Men utseendemässigt ser min kropp "snedd" ut och hade verkligen önskat en finare rygg och mage för den delen eftersom mitt ena revben sticker ut mer.
 
Aja nog om det, nu blir det dialys, frukost och några avsnitt av Modern family, min nya besatthet (jag vet, är alltid sen med allt!).
Allmänt | |
#1 - - Isabelle Christiansson:

Vilken härlig blogg!
Lycka till med träningen idag!

Svar: Tack!
Välkommen!

Upp