Kan man lova att älska någon för alltid?

Den frågan kom upp nyss i Malou. Ganska intressant diskussion och jag fastnade just för: "Har man bestämt sig så kan man det". Det är något jag har hållt fast vid väldigt länge själv. Jag tror inte på att det finns en enda som är rätt för en, jag tror inte på en själsfrände. Jag tror att man väljer en fantastisk person att uppleva livet med och bestämmer sig för att leva sitt liv med hen. Har man viljan och tror på något så kan man gå igenom allt tillsammans.
 
De tog upp exemplet Mark och Jonas kärleksrelation, de har varit tillsammans i 30 år och har varit med om allt och har haft alla orsaker till att skiljas åt, men med ömsesidighet och viljan så klarar man sig igenom allt. Om det är värt det är det upp till en själv och alla har sina gränser. Men jag tror att kärlek övervinner allt om där är ömsesidighet.
 
Vad tror Ni? Kan man lova att älska någon för alltid?
Hade varit intressant och höra era åsikter kring det =)
Diskussion, Livet | |
#1 - - Linda:

det är sant.

Upp