Uppdatering: december och 2017

Hej alla fina som fortfarande efter uppehåll kommer in och kikar in här! Haft så mycket i huvudet de senaste veckorna, prestationsångest kring skolan bl.a. Julen är här och har njutit för fullt av stämningen jag älskar, men självaste juldagarna ger mig lite ångest då det påminner om barn, familjerliv och kärlek. Missförstå mig inte, kärleken till min familj och vänner är oändlig, men jag saknar att få se ett barn springa där hemma hos mina föräldrar kring jul och alla andra dagar om året. Saknaden och längtan är så stor att det smärtar. Men min inställning till den drömmen är stor och inför 2017 tänker jag vara mer positiv. Inget mer ältande utan drömmar kommer bli visioner och till böner som kommer att besvaras! 
 
Tänker kämpa med skolan och bli klar om ett år. Tänker lägga ner så mycket tid jag kan på bloggen då jag vill att den ska växa. Eventuellt när jag har ekonomin nog kommer jag lägga ner på en kamera och kanske kanske testa på youtube. Främst för min egen skull för att utveckla mitt språk och nå ut till människor, men också för att förstärka mitt självförtroende och inte vara rädd för att synas! Då mitt självförtroende är allt annat än på topp så måste jag göra något åt det!
 
Idag ska jag storhandla, engagera mig en stund i organisationer/privata sådana och eventuellt handla något litet till min familj. Jag är så tacksam över att i min familj stressar vi inte kring jul. Inga måsten, vi är tacksamma om vi får strumpor i julklapp för det viktigaste är maten på bordet och värmen i vårt hus.
Just därför har jag shoppat alldeles för mycket de senaste veckorna och tänker återgälda det med att rensa här hemma och skänka det jag kan.
 
Jag försöker fixa en del samarbeten med för en extra slant, 28 årig student som nyligen varit sjuk är inte det lättaste att komma tillbaka som student. Så många krav och prestationer vilket tyvärr påverkar min prestation kring tentor och som i sin tur påverkar studieresultat och ekonomin. Så jag hoppas verkligen på samarbeten och eventuellt extrajobb på skola nästa år!
 
Jag kommer upp med något julinlägg över helgen och eventuellt mellandagsrea och nyår, så håll utkik! Sen jag kan lova fler personliga inlägg nästa år, då det är det jag brinner för!
 
Ha en underbar jul och kom ihåg att kärleken är störst av allt! ♥
Allmänt | |
Upp