Den inre stressen

Hej alla fina! Sitter här och gör fyra saker samtidigt: pluggar, äter, kollar sociala medier och bloggar. Life of a Add- person (möjligtivis då jag ska på utredning snart!). Känner en jobbig stress inom mig, halsbränna, mår illa, svettas och skakar om mina händer. Stressad kring skolan, tentorna, att jag inte är tillräcklig, prestationsångest osv. Mår så bra på praktiken men när det gäller skolan så har jag börjat hata det. Trodde jag skulle trivas och må så bra efter ett långt studieuppehåll men känner bara mer ångest då jag inte känner samhörighet med någon eller knappt pratar med någon heller för den delen. Nu förstår jag innebörden av ensamhet i skolan och trodde faktiskt aldrig att det skulle komma till mig. Att ha uppehåll sen komma tillbaka är sjukt jobbigt och energikrävande. Är så trött om dagarna för att de går ut på innegroende stress och press inför vad som ska göras. Hade en underbar grupp för ett-två år sedan som jag kunde vända mig till när det uppstod något jobbigt eller svårt. Men känner inte riktigt samma sak nu. Försöker verkligen göra så gott jag kan men när motivationen sviktar pga ingen gemensamhet så får jag bara ångest inför allt. 
 
Nej ska försöka göra så gott jag kan denna veckan, sen njuta av helgen innan en omtenta väntar mig. Det jag också känner press över är att missa studiemedlet om jag inte får ihop mina studiepoäng. Vad gör man då? Hur får studenterna ihop det? Har skrivit upp mig på Vikariebanken och hoppas på extrajobb vid nödfall. 
 
Ska ut på promenad nu och hoppas på att stressen släpper när jag kommit hem ♥
Allmänt | |
Upp