Godmorgon vackra människor!

Jaa det finns fortfarande vackra människor där ute bland all ondska. Jag har hopp fortfarande. Dock måste vi alla bi mindre egocentriska och mer generösa, inklusive jag. Man blir så lätt påverkad i denna ytliga värld. 
Igår gick det verkligen upp för mig, kläder vi handlar, vart kommer dem egentligen ifrån? Även om kläderna är tillverkade hos svenska kedjor så undrar man vart tyget kommer ifrån? Ett litet barn som knappt har fått mat och vila för dagen?
Hemsk tanke och jag mår så dåligt över sånt här. Försöker verkligen bli en bättre människa, tyvärr gör jag inte allt jag hade velat men jag gör något iaf. Tar reda på vart kläderna kommer ifrån, äter betydligt mindre kött än tidigare och försöker tänka på vart min konsumtion kommer ifrån. Har slutat handla på H&M helt och hållet men vet att där är flera butiker på H&Ms nivå som köper in från dåliga arbetsvillkor och tjänar miljoner på det. Köper knappt läder längre och bidrar till privata organisationer. 
 
Vet inte ens hur jag kom in på detta då jag skulle skriva om något helt annat men mina tankar vandrar verkligen iväg och nu glömde jag vad inlägget egentligen skulle handla om...återkommer under dagen!
Allmänt, Diskussion | |
Upp