Angående komplex

Alla har vi dem! Alla hanterar vi dem olika!
En sak som jag och mina vänner gjorde för ett år sedan var att vi alla berättade våra komplex för varandra. Därefter berättade vi vad vi tyckte om hos oss själva. Helt sinnes hur mycket svårare det var!
Herregud, mina vänner är så vackra och det är synd hur man kan se ner på sig själv. Jag blir så ledsen och jag är själv är likadan.
Fy fan för all hysterin kring ideal, media, att man ska se ut på ett visst sätt annars är man inte "godkänd": Det är fruktansvärt och det värsta är att jag själv påverkas av det. Det gör vi alla mer eller mindre!
 
Nu är hetsen att man ska träna, vara tränad, slimmad och hälsosam. Visst jättebra livsstil men helt ärligt måste det vara en jäkla press på allt? Jag ser för fan bara rumpor och magrutor på Instagram nu för tiden, är folk inte mer intelligenta än sådär? Instagram har ju blivit rena onanimaterial för grabbar!
Tycker helt klart att det ska förespråkas mer om hälsosam stil, absolut, men inte den här pressen på att man ska se ut på ett visst sätt. Helt ärligt, jag blir inte ett dugg motiverad till en bättre livsstil genom dessa halvnakna tjejer på sociala medier, rumpor i vädret osv. Tvärtom blir jag bara äcklad och pressad.
 
Där är faktiskt några få bloggerskor som jag blir motiverad av bla en av dem. Hon visar intelligens, värme men ändå sitt yttre på ett respektabelt sätt och hetsar inte någon till att se ut på ett visst sätt. Hälsosam mat och träning som går ut på ett långvarigt resultat för det inre och yttre. Många andra fokuserar mer på att visa sitt yttre alldeles för intimt än den hälsosamma livsstilen. Jag vill inte se rumpor i ansiktet på mig när jag sitter och äter frukost!
Allmänt, Diskussion | |
Upp