Första steget i utredningen

Jag tog äntligen modet till mig och ringde vårdcentralen för en utredning av diagnos! Första steget blir en medicinsk utredning för att utesluta att medicinerna påverkar ens mentala och psykiska hälsa. Till en viss del tror jag att medicinerna jag tar förstärker svårigheterna jag har, men jag har haft många av dessa sen jag var liten så jag hoppas att läkaren och eventuellt psykolog/logoped tar en på allvar.
Är vilket fall som otroligt glad och stolt över att jag äntligen tog tag i detta! Det må bli en lång resa men tror att det kommer vara värt det i slutändan, om jag får det slutgiltiga resultatet på papper! Kommer känna en enorm lättnad!
 
Har inte varit i skolan sen den nya kursen började. Min mage är fortfarande i obalans och kommer tyvärr att missa provet imorgon :/ Har sån fruktansvärd ångest inför livet rent allmänt just nu. Men försöker att rycka upp mig när jag har energin och planera inför de kommande veckorna innan jul. Motivationen och ångesten sviktar till mesta dels för att jag känner mig väldigt ensam på utbildningen just nu. Tycker det är fruktansvärt jobbigt att jag vait sjukskriven och haft studieuppehåll. Hade en underbar grupp för två år sedan men kunde inte fortsätta pga sjukdom. Vi jobbade otroligt bra för vi var så lika, pushade varandra och hjälpte varandra. Liksinnade och det är så svårt att hitta. Till en annan del beror det på att jag tyvärr förlorat en del av mitt självförtroende, vilket i sin tur gör mig osäker inför människor och olika sammanhang, vilket i sin tur lett till social fobi och något som påverkar skolan.
 
Jag kämpar, men det är svårt när man inte riktigt har någon där att luta sig mot. Men jag tänker fortsätta kämpa och bli klar med detta 2018!
 
Allmänt | |
Upp