Meningen med livet?

Jag ifrågasätter min och männinskors existens flera gånger i veckan. Ifrågasätter livet både rent allmänt och vad min uppgift är här. Då och då är jag i en negativ spiral då jag undrar vad meningen med livet är, vad är meningen när vi alla lever under en period, dör och blir bortglömda. Inte kommer världen minnas oss om vi inte gör något stort som får världen att se upp till?
 
Men så kommer dem ljuspunkterna när jag försöker förmedla något inom min omgivning och tillvaro, då jag upptäcker vilka underbara människor det finns runtom mig bara. Människor som ser godhet och är godheten själv. Människor som är så mycket bättre än världens rikaste, mäktigaste myndigheter (för ja, enligt mig lever vi en korrupt och vidrig värld där människor tror att de är goda, men det är vi som stjäl tillgångar och orsakar fattigdom).
 
Då och då lyser det upp för mig att meningen med livet är att upptäcka det goda runt sig, dessa fantastiska människor som sprider glädje och energi! Båda via sociala medier och i privata livet. Att meningen med livet är att hitta det goda och ta vara på livet, inspirera och leva så gott man kan. Att ha funnits här på jorden och ha gjort iaf någon god gärning. Att det viktiga inte är att världen ska se det man gör utan känna det inom sig att man gjort sitt och kan känna ro i själen.
 
Ifrågasättande kring existens kommer dyka upp hela tiden under hela ens liv. Man lever i olika kapitel, därav utvecklas man utifrån olika preferenser och livssituationer. Vi gör misstag, och jaa jag med, även fortfarande.
Må vara hyckleri för jag har fortfarande inte förlåtit och accepterat en persion pga dess misstag gentemot mig, men det tar tid. Jag går fortfarande igenom alla händelser, varför det hänt, ältar osv. Men jag känner att jag behöver göra det för jag lär samtidigt känna mig själv, vilka misstag jag också gjorde och ältar varför jag blev behandlad som jag blev. Allt händer av en orsak, både på gott och ont. Det är nu min tid då jag utvecklas som person och bestämmer mig för vem jag vill vara. 
Allmänt, Diskussion, Livet | |
Upp