Uppdatering!

Hej alla fina! Det har varit en väldigt dålig uppdatering, men efter praktik har jag varit helt slut och inte orkat med någonting. Och när helgen väl kom så ville jag bara spendera den med familjen utan omvärlden!
Har varit väldigt förkyld men nu sista veckan av praktiken är jag hemma med magsjukan :/ Lär inte gå sista dagen imorgon vilket är väldigt tråkigt och kunde inte vara med vid bedömningen idag heller. Får sån ångest av att missa viktiga saker! Är inte hela världen för mig att göra om en viss del av praktiken men hade varit skönt att ha det avklarat och hoppas inte studiemedlet påverkas utav det...Är så stressad just nu, dels pga den nya intensiva kursen med många presentationer individuellt och jag vet helt ärligt inte hur jag ska ta mig igenom det. Har redan en fruktansvärt ångest över svårigheterna med att läsa och att sedan stå inför alla och presentera mina resultat jag kommit fram till gör mig svimfärdig.På toppen av det en omtenta mitt i kursen som jag SKA fixa.
 
Just nu är inte mitt självförtroende på topp men innerst inne känner jag av kämparglöden och jag ska fixa detta!
Försöka att ta en dag i taget, läsa, gå igenom tipsen jag fått om mina lässvårigheter. Vet inte om jag har nämnt det men jag gjorde ett kortare test på Studenthälsan för att kunna få stöd och jag har lässvårigheter. Att skriva är inga problem sålänge jag förstår läsningen, men det blir att det ena drabbas ju. 
 
Mina svårigheter är att hitta synonymer, att förklara och återberätta. Inte förstå det jag läser utan jag ser bara ord och meningar men inte vad jag läser. Oftast gäller det akademiska texter men kan även gälla annat. Jag kan sitta och läsa en enkel mening tio gånger utan att ha förstått det och det är så frustrerande. Dåligt ordförråd och dålig på att förklara saker och ting. Jag måste dock göra en ordentligt utredning på vårdcentral för jag tror att någon annan svårighet också ligger bakom. Hade nog även behövt boka tid hos en logoped för att eventuellt få hjälp med kommunikationen.
 
I alla fall så är det väl bara att kämpa vidare. Hatar den meningen för ibland vill man bara ge upp. Det är så frustrerande när man kämpar så hårt och man fortfarande känner sig dålig och misslyckad. Nu har jag åtminstonde intyg på vilket stöd jag behöver så jag hoppas att det hjälper mig i tentorna lite. 
 
Ska undvika negativitet denna sista veckan innan den nya kursen. Behöver vila upp mig både fysiskt och psykisk från stress och sjukdom. Vila och njuta, gå igenom smågrejer bara till nästa kurs så jag är lite förberedd iaf.
 
Lovar att nästa inlägg kommer vara lite mer positiv! Det är så jag är, när jag väl börjar skriva så skriver jag det som kommer ur mig. Ha en underbar onsdag! Nu ska jag njuta av mitt kaffe och bara vila efter nattens utmattande magknip!
 
Allmänt, Livet, Tro på dig själv | |
Upp