Den eviga hemtentan

Sitter här och kämpar med hemtentan. Visst jag har haft en vecka på mig men det är enkelt att tänka så. Jag hade verkligen behövt de sista dagarna, så är det bara och tycker det är frustrerande att inte bli sedd och få den hjälpen. Frågade faktiskt examinatorn men tyvärr kunde han inte göra så mycket. Pga att jag inte har ett bevis på papper att jag har en svårighet (eller flera för den delen). Självklart förstår jag att det inte är hans beslut och policyn ser ut så. Men det är så fruktansvärt frustrerande att man ens ska behöva bli utredd och få det på papper för att bevisa att man behöver stöd. 

Kommer göra en mindre utredning via Studenthälsan. Vet dock inte hur pass tydlig den är men det kanske kommer underlätta under min studietiden så att jag får stöd för det sista året. Om jag ska vara ärligt så funderade jag på att gå om hela utbildningen, så pass illa känner jag mig ibland. Men det kommer vara otroligt skönt att få ett intyg. Känslan av att slippa förklara sig och själv ifrågasätta varför man inte klarar av vissa saker. 

Efter denna korta utredningen kommer jag ansöka om en ordentlig via vårdcentral. Jag måste ta tag i det bara!

 

Nej ska kämpa vidare nu en timme till. Har intalat mig själv att det inte är hela världen om jag missar tentan, tänker inte sätta den pressen på mig själv. Wish me good luck!

Allmänt, Diskussion, Tro på dig själv | |
Upp