The fault in our stars

Idag är en riktig seg dag! Vaknade upp halvt pigg, tror hela veckan har varit utmattande av press. Tentan är inlämnad och jag ska njuta av en lugn helg framför Netflix och chilla med böcker som inte handlar om skolan. Har beställt hem The fault in our stars. Älskade filmen men vill läsa boken på engelska för att uppleva känslorna djupare och för att också lära mig språket bättre!
På måndag börjar praktiken så ska också förbereda mig lite inför den. Ser både fram emot det och är nervös, dels för att det inte gick så bra på förra praktiken, kände inte att jag tog initiaiv som jag önskade och utvecklades inte. Men failar gör alla och jag ska göra bättre ifrån mig. Det andra jag är nervös över är såklart nya människor. Har haft det jobbigt med social fobi de senaste månaderna mer eller mindre så ångesten börjar krypa fram nu också. Jag försöker dock skjuta det åt sidan, eller snarare utsätta mig för olika miljöer för att övervinna rädslan. ¨Ska förbereda mig väl med att ha med mitt engagemang, initiativ och frågor! 
 
En månad av VFU sen börjar en ny kurs, sen väntar julen! Smålängtar lite men är sjukt sugen på en resa. Får se om det blir då eller om jag sparar mig till våren. Nu ska jag njuta av te och film hos päronen!
 
Ha en härlig helg och glöm inte att stanna upp och njuta av nuet :)
 
Allmänt | |
#1 - - Johanna :

Både boken och filmen är så bra! Hoppas du gillar att läsa boken!

Svar: Jag hoppas att jag kommer att förstå boken men det är det som är meningen, att ge sig in i något för att utveckla språket =)
Välkommen!

Upp