Invigning av pršut

Vad jag älskar när släkt och vänner samlas! Dock har jag en släng av social fobi men vi var på gränsen till lagom med folk hemma hos mamma och pappa så det gick bra!
Brukar inte direkt reagera av min sociala fobi mer än att jag blir lite panikslagen och tom på ord. Vill typ bara försvinna och gömma mig. Vilket kan anses som väldigt osocialt, blygt och oförskämt. Men sån är inte jag. Jag må vara tillbakadragen i början men är väldigt social när det väl gäller, bara i mindre omgivningar =)
 
Iaf så var det invigning av pršut igår hos familjen vilket är en viktig händelse hos oss kroater bl.a (med en ton av ironi).
Älskar dessa möten med människor man är familjär med, man kan vara sig själv och alla är öppna och glada!
Sjukt god mat som vanligt! Pappa är bäst på att fixa och det är där jag fått mitt matintresse ifrån och även min sjuka humor!
 
Idag eller ja NU ska jag plugga en-två timmar, så att jag kan vara någorlunda fri resten av dagen. Tror det blir  svängom ett arrangemang med kroatisk folkdans då förbundet fyller 40 år. Hade gärna velat gå på festen efteråt men tror inte min fobi klarar av det, så får se vart kvällen slutar.
 
Vad ska har ni planerat/oplanerat idag? :)
Ha en underbar lördag iaf så hörs vi! 
 
Allmänt, Kärlek, Livet | |
Upp