Jobbar gratis. Att tro på sig själv!

Well det kan man väl säga, jag jobbar gratis ett par timmar under dagen. Tyvärr går det ut över studierna men måste ändra på det och ha en balans emellan! Men jag gör det för att jag vill komma dit jag vill, och då måste man offra en del av sig själv. Framgång är inte lätt, det är tufft, det är hinder och kommer komma fler hinder. Men utan det sker ingen utveckling, det sker ingen drivkraft eller vilja. Och utan det tillkommer ingen framgång. 
 
Jag har alltid varit en osäker person, som gett mig in i något sen avslutat för att jag inte tror på mig själv. Känt mig dålig, misslyckad och det har blivit värre sen jag var i en destruktiv relation. Men jag har börjat bygga upp mig själv igen. Självklart kommer min osäkerhet upp då och då, men jag kämpar och tänker inte ge upp denna gång.
 
Att tro på sig själv är nog det viktigaste man kan göra i livet! Tro på att man är bra, tillräcklig, värd något. Tro på att man klarar allt sålänge man jobbar för det, tro på att man kan lyckas och bli framgångsrik!
Det och respekt för sig själv och andra är det första jag kommer att lära mina barn. De ska aldrig få känna denna osäkerheten och om de skulle göra det så ska de komma ihåg värdet de har åtminstonde. Vad man än gör i livet så är inget viktigare än att veta att man har ett värde och ÄR tillräcklig. 
Att man kommer få många nej i livet men att man ska växa av dem än att dras ner. Att aldrig låta någon annan människa dra ner en vare sig det handlar om arbete eller i en relation!
 
Tro på dig själv och tro på att du klarar allt i världen. Att misslyckas är inte en svaghet, det är det som ska få dig att vilja kämpa vidare! Med respekt för dig själv och din hälsa såklart. Och med kärlek!
 
Allmänt, Diskussion, Livet, Tro på dig själv | |
#1 - - Sofia:

En jätte bra och inspirerande test verkligen! <3

Svar: Tack så mycket, vad kul o höra! =)
Välkommen!

Upp