Smärta och dålig kost.

Det har verkligen gått som en ond cirkel de senaste veckorna...Efter att inte ha tränat på flera månader pga transplantation, infektionskänslighet och vila, så påbörjade jag dansa i somras. Det gick hur bra som helst, så jag påbörjade styrketräning och stretching hemma. Det kanske blev för mycket på en gång eller så råkade jag ta i lite extra och tillföljd fick en muskelsträckning i höften. 
Nu börjar det bli bättre, men om det inte är det ena så är det något annat. Har en jobbig smärta i axel/armen, känns som nerv i kläm men är osäker. Gör fruktansvärt ont iaf!
När jag är iväg så har jag ont i hela kroppen och känner mig så svag, trött och yr. Tror dock det har med allt att göra, dålig kondition, muskelförtvining, dålig kost, dålig hållning...
 
Jag måste med andra ord skärpa mig och ta tag i min motion och det viktigaste kosten! Har så fruktansvärt ont när jag rör på mig men jag tror att jag måste ta mig igenom det stora steget för att börja må bättre. Smärta tar på en både fysiskt och psykiskt efter en tid. Till slut orkar man ingenting utan vill bara ligga inne och vila istället för att faktiskt vara ute och röra på sig. 
 
Har haft ett par veckor med dålig kost och tror det bidrar till mycket. Inte bara att jag äter dåligt, jag äter för lite. Har inte haft någon inspiration eller någon direkt matlust. 
Satt sent igårkväll och gjorde både en matlista och en inköpslista. Det krävs nog ett par dagar av rutiner sen har man fått tillbaka aptiten, hoppas jag.
 
Någon som känner igen sig i detta? 
Allmänt | |
#1 - - Lina:

usch då :/ Jag har lite samma sak periodvis, men det beror delvis på ett bråck på magmunnen, det är tydligen som orsakar smärta och dålig aptit. Försök att ha kul med mat! Om du har möjlighet, så gå ut och ät, gör det till en rolig grej. Jag unnar mig massa mat ute på stan nu, på så sätt får jag bra inspiration till vad jag kan laga hemma:) !

Svar: Usch vad tråkigt :( Är det något långvarigt? Har du fått hjälp med det?Jag älskar vanligtvis mat och matlagning men tror bara jag tappat inspiration och bor man ensam student så försvinner tyvärr matlagningslusten då och då. Man vill bara ha något snabbt i magen. Är student så äter sällan ute, det är där jag spar pengar, men har skrivit en lång matlista nu med middagstips. Tror jag behöver få in lite rutiner helt enkelt =)
Välkommen!

Upp